Одесский портал - Виртуальная реальность Одессы. Практически всё о городе.
Главная :: Вы едете в Одессу?! :: Карта Одессы :: Прогулки по Одессе :: Одесская рапсодия :: Улицы Одессы :: Памятники Одессы :: Одесская кухня ::

Виставка Влади Ралко «Анатомія» в Одеському художньому музеї

логотип Одесского художественного музея

Влада Ралко — українська художниця, учасниця авторитетних міжнародних і національних виставок сучасного мистецтва. У 2001 отримала премію Всеукраїнського тріеналле живопису. Народилася 1969 року в Києві. У 1987 році закінчила Республіканську художню середню школу ім. Т. Г. Шевченка, в 1994-му — Національну академію образотворчого мистецтва та архітектури (майстерня професора Віктора Шаталіна). 

Нова виставкова програма Одеського художнього музею відкривається 28 квітня виставкою «Анатомія» відомої сучасної української художниці Влади Ралко. Уперше з 2012 року в Одесі побачать кращі роботи мисткині, створені за останні 15 років. Репрезентативна збірка дасть можливість глядачеві розкрити основну тему творчості Влади Ралко — препарування дійсності, руйнування правил, устрою, сталих форм.

Ралко - АнатомияВиставка супроводжується текстом художниці:

Колись мені припала до душі історія, що її згадував Бодрійяр у «Символічному обміні та смерті». Там різник розповідав про свій ніж, лезо якого завжди вправно влучало до пустот між грудками суглобів. Таким чином різник розсікав тіло мертвої тварини з легкістю, та його ножа не треба було додатково гострити, бо він не наражався на тверді кістки.

Щось подібне відбувалося під час вивчання пластичної анатомії в художній школі – нам було запропоновано «розв’язати» тіло і таким чином розутаємничити його, роздягти, немов святого Варфоломія.

Ціла людина, вкрита гладенькою шкірою, занадто схожа на бога, занадто знайома, занадто прекрасна, занадто недоторкана. Кістяк, а також червоні м’язи та блискучі внутрішні органи означають смерть, коли вони відкриті, тому сором’язливо ховаються під шкірою, наче під одягом. Однак усі ці скарби внутрішньої будови людського тіла у нашій школі були позбавлені геть усього, що натякало на таємницю. Ми лічили і запам’ятовували кістки та м’язи, чистенькі й охайні, бо збиралися складати з них загальний механізм із «полум’яним мотором» усередині. Наше вивчання пластичної анатомії було старанно відокремлене від реального життя, тож нас не лякали «нутрощі». Ми малювали будову людського тіла згідно з реалістичною нормою – нормальне не повинно лякати.

Одного дня я таємно взяла кістяк людської ноги додому, бо не встигала намалювати його у школі. Я везла його загорнутим у рулон паперу, на якому збиралася малювати. Несподівано потяг метро раптово загальмував, і те, що колись було людською ногою, випало з рулону на підлогу вагона. Люди, що стояли поруч, відсахнулися із жахом. Для мене ж цей фрагмент людського кістяка не видавався страшним – він був буденним об’єктом, нудною натурою.

Система викладання пластичної анатомії в академічній художній освіті, звичайно ж, уникає цього цілком природного потягу до втаємничення внутрішньої будови людини. Чорно-білі фотографії голих людей з посібника з анатомії Баммеса, за яким ми навчалися, були також якісь відсторонені та ніби позбавлені статі. У художній школі перед нами ще не почала розверзатися прірва між відкриванням таємних і страшних внутрішніх конструкцій, які керують життям і смертю, та буденним вивчанням цих конструкцій за допомогою анатомічних моделей, на яких людина мала вигляд випатраного об’єкта, що не вартий жалю, немов теляча туша на ринку. Тоді людське тіло було для нас лише відстороненим об’єктом для вивчання, в якому складна конструкція з кісток і м’язів визначала винятково його прекрасні пластичні можливості. Для таємниці не лишилося місця ані на поверхні, ані всередині тіла.

Зараз, наново виконуючи своє завдання з пластичної анатомії, я намалювала сім анатомічних таблиць, але застосувала до зображень корегування відповідно до заплутаної та суперечливої сукупності власних і суспільних досвідів та знань про життя і смерть, сором, травму, хворобу, кохання, секс, війну. Академічне малювання, якому нас навчали, було навмисне позбавлене будь-якого впливу подібних досвідів. Анатомічно правильно намальоване тіло мало бути відокремлене від життя, бо була загроза, що життєві впливи можуть його трансформувати, викривити, спотворити або просто якось змінити. Тіло ж мало підпорядковуватися певним правилам, тобто бути правильним, взірцевим, бо ж це було божисте тіло радянської людини, успадковане від античного героя та героя доби Відродження. Ми вчилися малювати тіло, чиї пропорції та можливі їхні варіації були затверджені регламентом, худрадою. Таким чином цей регламент заважав відчути зв’язок між дисципліною, яку ми вивчали, і таємницею, до якої мали спроможність долучитися. 

 Пресс-тур за участю Влади Ралко в Одессе

 

 

   

Улицы Одессы (старые и новые названия)

Памятники, скульптуры, фонтаны Одессы

Музеи Одессы

Парки Одессы

Мосты Одессы

Церкви, костёлы, синагоги Одессы

Горы Одессы

Copyright © Одесский портал . Одесса.
Использование материалов, размещенных на сайте, допускается только при условии установки прямой ссылки на сайт http://odportal.com.ua
(текст, кнопка или баннер)

Написать - portalodessa@gmail.com

Виставка Влади Ралко «Анатомія» в Одеському художньому музеї

разделительная полоса

Одесский портал — Виртуальная реальность Одессы — практически всё о городе...
Практически всё? Конечно, знать практически всё невозможно.
Однако добавляя понемногу каждый день информацию, можно получить очень интересный интернет-ресурс,
где будет информация о новых и старых названиях улиц, о новых и старых памятниках,
где каждый может найти легенды Одессы, рассказы о невероятных событиях и вполне официальные сведения...
Вы хотите разместить свою информацию? Нет проблем!
Если информация некоммерческая — бесплатно, если информационная авторская статья — можем обсуждать варианты и способы оплаты.
Есть предложения о сотрудничестве? Пишите, звоните, заходите...

Одесские лиманы

Районы Одесской области

Достопримечательности Одесской области